Aura 2
Mildovi
(Saty, 12. 8. 2011 21:19)Odmlčel ses a já jsem ráda že tě tu po čase zase vidím. :-))
pro Daga
(Saty, 12. 8. 2011 21:17)Přidávám se k Radce, pověz něco víc o těch genech, síííím.
uryvek z praktik Makarenka
(ratka, 12. 8. 2011 19:56)Moc se omlouvam, nemam moc informaci a mkarenkovych metodach a tak jsem si neco nasla:
V prvních letech sovětské moci pedagogika stále jenom experimentovala. Učilo se bez přípravy a nesystematicky, učili brigádníci nebo se neučilo vůbec. Mnozí volali po svobodné výchově a poukazovali na to, že člověk pak bude takový, jaký se narodil. Zavedla se školská samospráva, zkoušelo se všechno možné. Navíc tu byl vážný problém — bezprizorné děti. Osm miliónů dětí, které ztratily domov a rodiče, se octlo na ulici. Tyto děti bylo třeba nejen nakrmit a obléci, ale také je vrátit — zlodějíčky, zloděje a bandity — do společnosti, udělat z nich pracovité lidi, tedy převychovat je.
Jak Makarenkova kolonie začínala?
Našli si starý klášter, všelijakými záplatami vyspravili střechu, aby nezatékalo, a přivezli tam bezprizorné děti ve věku od 14 do 18 let, které posbírali během několika dní po nádražích a na ulicích. Řekli jim:
„Tady jste svými pány. Nejsou tu postele, tak si je musíte vyrobit sami, nejsou tu ani stoly, i ty si udělejte. A také židle, vymalujte, zasklete okna, opravte dveře..."
Hned v prvních dnech Makarenko zjistil, že vůči bezprizorným dětem se nemusejí uplatňovat žádné speciální metody. Život je donutil pracovat, a to všechny společně, ať šlo o malé či velké děti. Situace sama — a mohlo to být třeba i loupání brambor, štípání dříví nebo čtení — prostě situace probudila k životu pracovní skupinu nebo oddíl složený ze dvou, jindy třeba z třiceti dětí, podle obtížnosti úkolu. Jestliže se někdo „flákal", přitížilo se tím ostatním a ti ho okamžité usměrnili. A to bylo vše. Fungovalo to vlastně jako v rodině. Respektive jako u lidí vůbec. Bylo jen třeba tento proces rozumně řídit, vytyčit cíle, zvyšovat nároky. „Maximum požadavků, maximum úcty" — to byla Makarenkova zásada.
Snoubila se s nezměrnou důvěrou.
dagu
(ratka, 12. 8. 2011 19:49)mam "zlobive deti" v uvozovkach protoze na zlobivost neverim :o)
rikas ze nevis zda v diskusi pokracovat. deti nebiji a jsem proti trestum. tvrdou vychovu nemusim vubec. takze jmeno Makarenko znam, ale podle me on taky deti netrestal.
nevim jak maji jinak postavenou DNK. to by mohl posoudit genetik. Kdysi jsem chtela genetiku studovat, nakonec jsem to neudelala. je to zajimava veda. v genech je nase osobonost. to ano. Co maji deti o kterych pises v genech jinak? zajma me to.
Balada
(Milda, 12. 8. 2011 17:34)To myslím toho Makarenka.Taky mne s ním strašili.A taky jsme ve škole dostávali výchovné.To tahání za šísky,které měl v oblibě pan učitel Viktora,to je nezapomenutelné.
Já jsem si taky vyhledal nějakou literaturu,ale asi se už do této diskuze nebudu montovat.
Ale určitě bych podpořil Daga.
Ratce
(Dag, 12. 8. 2011 17:29)Dík za ten komentář z 8.8. Já sedím nad literaturou,kterou mám k dispozici a nevím,jestli má smysl pokračovat.Diskuze je teď někde jinde.
Zlobivé děti.Pamatuji,jak mne v MŠ nechali klečet v koutě s pravítkem na natažených rukou.Když spadlo,dostal jsem s ním přes ruku.Pásku u kalhot se říkalo Makarenko,to jméno Ti jistě něco říká.Nemůžu říci,že by tvrdá výchova na mne měla nějaký blahodárný vliv.
Ale ty děti,o kterých jsem psal musí existovat.Jinak by se nevynakládaly prachy na to mnžství škol pro ně,o kterých se tu píše.Také že mají jinak postavenou DNA a další.Ale to už jsem zase v tom.
Edo
(ratka, 8. 8. 2011 15:32)Jo. "zlobivost" jejenom energie ktera nema formu. neni usmernena do nejake cinnosti. teda kreativni cinnosti. male decko ma pretlak energie a potrebuje ho ventilovat. zalezi jako ho provazeji rodice, jak mu dovoluji se ucastnit jejich zivota. jak ho vedou
zlobivé děti
(Eda, 8. 8. 2011 13:46)jsou myslím také ty, u kterých rodiče nezvládli výchovu a neuměli tu jejich zlobivost nějak neutralizovat.
Včera jsem viděl názorný příklad.
Malý asi 4 letý kluk brečel a válel se na zemi na peróně a jeho starší sourozenci z toho měli ještě srandu. Matka se bavila s kamarádkou a jenom z dálky křičela na ty starší :
Dejte pozor, ať nevběhne na koleje !
zlobive deti
(ratka, 8. 8. 2011 11:06)podle me neexistuji. ty heyperaktivní deti jsou casto deti kterým chybí jakakkoliv opora a potacejí se v excitované vzruseném berforemnem stavu sem tam protoze jsou zdesene bytím samotnym. Neumi se rozvinout do svítících slunícek a jen tak zarit, jsou jak vybuchující prskavky, ktere furt nekdo peskuje kdyz ho poprskají :o))
SAty
(ratka, 8. 8. 2011 11:03)to o tech andelech se jen tak rika :o) kdyz je nekdo zářivě svítící, bezelstný a čistý ve svých reakcích a líbezný v obličeji tak se o něm říká že je anděl.
jak to vidím já
(Saty, 8. 8. 2011 10:03)Jednou už tu proběla diskuze o indigových dětech. Myslím, že první zmínka o nich byla zveřejněna v sedmdesátých letech minulýho století. Jednalo se o děti, které jejichž vývoj a chování se lišil od normálních dětí. Buď byly vyjímečně nadané, rozumné a soustředěné, nebo naopak nesoustředěné, hyperaktivní a s poruchami chování. Obě skupiny se hodně lišily a přesto byly společně označovány jako indigové děti. Když se sleduje dospívání těchto dětí od sedmdesátých let, (určitě tu byly daleko dřív) tak zjistíme, že nadané a t.zv. zázračné děti v dospívání talent ztrácejí a stanou se lidmi s průměrnými schopnostmi a ty nezvladatelné a zlobivé se zklidní a nijak nevybočují. Připisuje se jim, že jsou to vlastně andělé. Není v tom smysl. U nadaného dítěte je hodný anděl a u hyperaktivního zlobivej anděl? Je to jen téma k rozhovoru o tom, co vlastně neexistuje.
DAgu
(ratka, 8. 8. 2011 7:58)nene, vubec zadny problem. nenech se zmast. Situace je jak ma byt.
Indigove deti jsou proste podle me moudre deti, ktere od nejmensiho veku uci ostatni. tim jake jsou. A nenechaji se spoutat, protoze jednoduse nejsou schopne ve spoutanem stavu existovat. Kdyby je nekdo drzel spoutane tak uhynou.
Muj nejmladsi je andel, rikam mu andleske dite. Ted uz je mu 14 a zadny andel neni. Ale je to porad v nem. Andelske kouzlo.
TAky jsem pry byla andelske dite. Ale nechala jsem se seslapat. Ted s odstupem vidim, ze jsem jeste nemela na to dost energie setrvat ve stavu v kterem jsem se narodila. Nestacilo to. Muj nejmladsi je proste svobodny povahou i vychovou.
Promiň,Ratko
(Dag, 7. 8. 2011 21:34)To jsem nechtěl.Ten problém se od původního dotazu Klaudie trošku zkomplikoval.Ta publikace,ze které jsem vybíral,je obsáhlá a jen výňatky jsou vytržené ze souvislostí a tím i blbě srozumitelné.A vypisovat z knihy celé kapitoly,to je prostě mimo moje možnosti a nakonec i tohoto hezkého webu.Ani náhodou jsem netušil,že se situace vyvine jinak,než jsem si přál.Všechno dobré.Dag
DAgu
(ratka, 6. 8. 2011 22:21)JA jsem mimo misu vetsinou. Zapomen na to :o)
Ratce
(Dag, 6. 8. 2011 21:27)Já jsem si myslel,podle Tvých reakcí,že jsi trošku mimo mísu.Zkus se vrátit na dotaz a číst všechny příspěvky,pak snad pochopíš.
Dagu
(ratka, 6. 8. 2011 17:32)TAk jen řekni co jsi chtel tou citací říct. Pak mi to bude jasnejsí a nebudu blbe psat. TAkhle nevim co chtel autor rict. a ani nevim co jsi chtel tou citaci sdelit.
Ratce
(Dag, 6. 8. 2011 15:42)Možná sis nevšimla,ale já jenom cituji z knihy - viz níže.
základem je číslo 4
(Eda, 5. 8. 2011 15:55)Podíval jsem se na vzorce 4 základních nukleových bází, které tvoří molekulu DNA. Všechny ( kromě Adeninu) obsahují 4 prvky ( uhlík, kyslík,vodík, dusík).
Pátý prvek je zbytečný. Pokud je správný piktogram v Chilboltonu, tak mz mají ještě jako hlavní prvekv těle křemík.
Možná že mají místo mozku počítač, ale berte to zase jen jako výmysl mého mozku, který může být zavádějící.
Zapomněl jsem na fosfor, který je součástí kostí a další stopové prvky, ale ty nejsou součástí DNA.
DAgu
(ratka, 5. 8. 2011 11:30)takových vysvetlení jsou mraky a každé z nich jinačí. co chces vyjádřit?
jaké tlaky a jaké potíže? máš problémy s výchovou detí? dej jim svobodu.
když jim dáš svobodu tlaky nebudou.
jaká pátá dimenze? myslíš atrál nebo nejakou vyšší dimenzi (duchovní) O čem mluvíš?
Běžne se mluví o 7 čakrách nekdy se dve a dve čakry propojí do jedné a pak lze mluvit o páté korunní čakře. Myslíš korunní čakru?
různých škol a teorií jsou mraky.... Kam patříš? ZA koho mluvíš?
Dag, 5. 8. 2011 10:51)
Jistě vám něco říká termín "pátá kolona".Stejně jako u páté rasy tady nejde o pořadí,ale o název. Klidně se může jmenovat nová rasa i jinak.
Citaci,kterou jsem uvedl,jsem úmyslně neukončil.Vysvětlení proč pátá rasa je originální,někdo mu rozumí,někdo ne.Pro zajímavost tu citaci dokončím:
Proč právě pátá?Odpověď na tuto otázku nalezneme v symbolické Pandořině skříňce,proslulé schránce ukrývající vše obávané a zároveň fascinující.Říká se že ten,kdo ji jednou otevře,ji už nikdy nemůže zavřít.Tou schránkou je ve skutečnosti naše mysl,jež se vytrvale vzpírá přijmout cokoli o pátérase,pátém světě,páté dimenzi či páté čakře.To vše je třeba si uvědomit,abychom začalialespoň trochu chápat tlaky,jimž jsme v současné době vystaveni a potíže,které musíme při výchově poslední generace čelit.
Konec citace - Hezké,že? Viz P.H.M.Atwater Nejen indigové děti
jiné větve hominidů
(Eda, 5. 8. 2011 8:25)kromě Homo neanderthalensis, který vymřel před 30 000 lety
uvádí internet jseště Homo floresiensis ( Hobiti), kteří vymřeli před 12 000 lety.
Také bych uvedl citát ze Startreku :
Druh, který se vůbec nemění, vymře.
Možná tedy můžeme být rádi, že se s lidmi něco děje nebo bude dít.
Edo
(ratka, 4. 8. 2011 19:57)rekla bych ze kuze byla puvodne cerna a zesvetlala
zkusil jsem wikipedii
(Eda, 4. 8. 2011 19:55)a ta udává 4 lidské rasy :
europoidní ( běloši)
negroidní (černoši)
mongoloidní (Asiaté a Indiáni)
australoidní ( Australané, Drávidové,Papuánci, Melanésané)
Všechny rasy pocházejí vývojově ze subsaharské Afriky.
Proč ale černochům zčernala kůže jsem se nedověděl.
DAgu
(ratka, 4. 8. 2011 11:58)a jake jsou ty predchazejici 4 rasy? Teda jak bili, zluti, cerni ci červení maji stejný genofond. Je to fakticky jedna rasa. Všichni pocházíme z Afriky. neandrtalci meli jiný genofond ale ti vymřeli. Jsou jestě jiné větve?
Oprava
(Dag, 4. 8. 2011 11:40)Vývojové větve ,jasně,šáhnul jsem v tom fofru vedle
Nová rasa
(Dag, 4. 8. 2011 11:36)V našem politickém spektru máme už teď dostatek barev.
Ale vážně - cituji:Dávné civilizace tvrdily,že během přerodu,jímž nyní procházíme,vznikne nová forma života,nová lidská rasa neboli pokolení.Nemluvíme zde však o rase ve smyslu barvy kůže,ale ve smyslu jiné vývijové větve,o lidech s odlišným genofondem.Jasnovidci a mystikové,kteří to předpovídají,tuto novou větev nazývají pátou rasou,nebo také pátým druhem.
nová rasa lidí ?
(Eda, 3. 8. 2011 9:40)indigové děti jsou možná první bytosti nové lidské rasy.
Nevíte někdo, jak vznikly dosavadní 4 rasy - bílí, černí, žlutí a rudí ?
Modří by pěkně doplnili dosavadní spektrum.
Pak chybějí ještě zelení.
Souhlas
(Dag, 3. 8. 2011 8:35)Edo,máš pravdu.Ve Státech je z toho indigové šílenství a asi i dobrý obchod.
století modré aury
(Eda, 1. 8. 2011 10:13)mi připomíná století páry (nepřesně nazývané 19. století).
Mlha to vyjádřil přesně :
A noha parou cválá.
Nyní by určitě řekl a aura myslí cloumá.
DAgu
(ratka, 31. 7. 2011 20:35)to mi je moc lito s tvojim otcem. bylo to jeho rozhodnuti. neslo ani tak o to kdo ma pravdu. spise kazdy zije svuj vlastni zivot a svuj vlastni zivot si musi ridit a davat do poradku. zit svuj jedinecny osobni zivot. teprve pres svuj vlastni individualni osobni zivot dokaze ovlivnit zivoty tech druhych. nejde to udelat opacne. teda to je moje zkusenost. ze jen skrzeva sebe muzu "menit" druhe. tvuj cas prijde jestli ma prijit.
taky ti preji hezkou dobrou noc.
Ratce
(Dag, 31. 7. 2011 20:25)Přeji Ti hezkou dobrou noc
A to je právě ten problém
(Dag, 31. 7. 2011 20:22)Nikdy jsem netvrdil,že jsou lékaři hloupí.Ale už jsi někdy zkusila přesvědčit někoho o své pravdě,když on,studovaný má pravdu jinou,tu svojí.Je ovšem pravda,že někteří jsou už dnes přístupnější.Příklad,který jsem napsal,mi dal více úsilí a vzal mi více sil,než bys mohla jen pomyslet.Byl to můj otec.
DAgu
(ratka, 31. 7. 2011 19:49)ale to je pak o kooperaci a schopnosti navazat duveru (vztahy) ten druhy nemusi byt hloupy, jenom ti neduveruje.
Inzenyr (malir, umelec) ktery nenalezne sponzora, donatora, realizatora nemuze sdelovat svoje myslenky a tvurci invence. Musi si najit nekoho, presvedcit nekoho kdo ma silu. (penize, moc)
Ratce
(Dag, 31. 7. 2011 19:40)Promiň,ale nemohu beze zbytku souhlasit.Někdo může mít schopnost něco vymyslet,ale už nemusí mít schopnost to realizovat. Viz nápad technika,který realizuje za jeho přispění např.manuelní pracovník.To že mám schopnost vidět auru ještě automaticky neznamená,že jsem léčitel. Možná mám část viny na tom,že nedokážu přesvědčit toho,kdo léčí. Zkušeností,o kterých píšeš,mám dostatek,ale nejsou mi při neustálém narážení na lidskou hloupost a omezenost nic platné.
Promiň,to se samozřejmě netýká Tebe. Pravda je,že i já jsem sám sobě dával za vinu,že jsem nedokázal zakročit razantněji.Ale to už je jiná kapitola-v podstatě s Tebou souhlasím.
DAgu
(ratka, 31. 7. 2011 18:40)DAgu: kdyz manekdo nejakou schopnost (myslenku) tak zaroven ma i nastroj k realizaci do formou cinu. je to uzavrena smycka. pokud chybi nejaky clanek, nebo tento clane je pouzity nespravne tak je schopnost k nicemu.
neco jako kdyz je nekdo genialní a nedokaz to nijak sdelit ani promenit v nic smysluplneho. proste je to jen v jeho hlave. narodi se s tim, stestarne a umre. je treba v zivožte dosahnout harmonie v myslence (schopnosti), citu (zamerenei pozornosti) a cinu (ovoce). proto je treba sbirat zkusenosti a ucit se jak zachazet s itm co jsme dostali do vinku. to je vyvoj.
Jen dodatek
(Dag, 31. 7. 2011 17:50)Jak jsem uvedl,jsou tyto děti hyperaktivní a nezvladatelné.A jak se k tomu postavili američtí lékaři? Již léta zklidňují hyperaktivní děti lékem Ritalin.Spotřeba tohoto léku vzrostla v posledních létech 600x.Na někrerých školách bere toto sedativum až pětina žáků. Přitom lék,který prokazatelně brzdí přítok krve do mozku,může mít na ne ještě zcela vyvinutý mozek fatální následky.
Jiné hledisko
(Dag, 31. 7. 2011 17:39)Podle mystických tradic jsou nové děti reinkarnovaní Atlanťané,vyvinuté bytosti z dávných civilizací přežívající ve snech a mýtech.Několik současných jasnovidců předpovědělo,že zhruba za 10 let by se měli rodit ještě pokročilejší duše.Po nich přijdou duše ještě vyjímečnější.Budou mít za úkol udržet vzestup pátého světa na správné cestě tím,že budou ve správné chvíli na správném místě.Přijdou,aby sloužili vyššímu plánu.
Oprava
(Dag, 31. 7. 2011 17:33)Promiňte hrubku,jasně že mívají
Indigové děti
(Dag, 31. 7. 2011 17:31)Klaudie,snad jsi měla na mysli tenhle problém.Já se o něj zajímal jen okrajově,ale snad Tě uspokojí citace z literatuty.Na Netu se toho příliš nepíše.
Označení indigové děti vzniklo v 80.letech,kdy americká teoložka Nancy Raple zjistila,že stále přibývá dětí,které mají auru zmavomodré barvy.Později několik pedagogů,zabývajících se tímto fenoménem zjistilo,že tyto mimořádné děti mývají často mediální schopnosti.Právě to vedlo k asi nadsazenému pojmenování - Děti světla,Děti tisíciletí,Poslíčci zítřků.
Tyto děti jsou většinou hyperaktivní,nezvladatelné,nadané mimořádnými schopnostmi.
Velmi brzy se naučí číst(cca ve 3 letech),jejich žákovské knížky se hemží jedničkami,ale také poznámkami o nevhodném chování.
Já jen vím,že Makarenko se snažil z bezprizorných dětí - dětí bez rodičů vychovat sovětského člověka.Např.poslal zloděje doručit peníze atd. V podstatě to myslel dobře. Byl i proti tělesným trestů.My jsme se používáním jeho jména spíš něčemu vysmívali,byla to spíš nadsázka.