ratko :-) (Jessie, 18. 05. 2009 19:51)
pro vsechny (ratka, 18. 05. 2009 18:05)
Muzi touzi po rodine. Chce mit deti a zazemi. Svoji jistotu, tam kde je jeho doma. Muz je ochotny pro zenu polozit zivot. Dat ji uplne vse. Mluvim porad o normalnim muzi, nikoliv o nejakem psychopatickem silenci.Takoveho by si zena s mozkem nevzala a nenastehovala se k nemu.
Kdyz se rozhlidnu kolem tak vidim spoustu milych, laskyplnych, obetavych i spolehlivych muzu. I moji synove jsou laskyplni a spolehlivi. neznaji to jinak. Nechteji s zenou zapasit o prvenstvi a nadvladu. chteji po rovnopravnem vztahu kde muzou zustat sami sebou. stejne tak jako zena.
presto si myslim ze sex k partnerstvi patri. Pokud je muz nemocny a nemuze mit sex se svoji zenou, tak by mel dat zene svobodu se rozhodnout jak ona chce dal. Zda to takhle asexualne zvladnou nebo zda to nejak budou resit... jinak. treba nejakymi pomuckami.
predstirat orgasmus je jeden obrovsky nesmysl. Tim chce zena muzi udelat radost aby se citil jako chlap. Ze je uzasny milenec. ale tim dela z nej vola. A hraje to proti ni. Ona musi predstirat a tim strada. Ta energie ji chybi.
Saty (radek, 18. 05. 2009 16:57)
Kdo ti dal právo mluvit za všechny ženské?Ty jsi o nich vše za sebe rozhodla?No potěžpánbů..DD))Uvědom si prosím dobře,že jsou bezesporu i jiné ženy,které tohle vidí nepochybně pod jiným úhlem pohledu než ty.Aspoň tomu věřím.Ne pro potvrzení své mužské ješitnosti.Určitě existují i ženy,na které tohle může zapůsobit třeba sebereflexivně.Možná nejsou natolik rozumově založené třebas jako ty,ale o to víc dokáží vycítit vo co právě gou.My chlapi nejsme v ničem lepší,natož v přetvařování se.Svůj orgasmus na rozdíl od vás žen nikdy nehrajeme.Když už nic jiného.
Kdo chce kam,prostě kopněme ho tam..jen si prosím neustále ženy nestěžujte,že zrovna vy jste vždy oběťmi nás chlapů.
V některých věcech a situacích jsme jako chlapi naprosto hloupí.A vy toho pak dokážete mnohdy bez skrupulí náležitě pro sebe využít.
Vždyť ženské stačí opravdu zajít do hospy,a o zábavu nemá nikdy nouzi,natož o chlapy.
Každý ať si dělá,co se mu líbí.Za své počínání i myšlení ponese vždy důsledky každý(á) sám(a).
Pak se v různých vtěleních hořekuje např.žena nad tím,že nemůže otěhotnět atd.Že v předchozím vtělení byla prvotřídní šlapkou a potrat nebyl ničím neobvyklým?Pohrdat paní Přírodou se mnohdy holt nevyplácí.Tohle je prosím jen můj soukromý úsudek.
Možná je vše jinak,rád bych se mýlil.
Jinak můj dík a omluva patří těm milujícím maminkám,které s něhou a láskou pečují o své ratoleti,v naději,že dnes ten její mužíček přijde hned z práce domů a bude s ní sdílet tuhle radost.
Některé ženy dokáží být vděčné i za to,že s nimi chlap prostě jen je,třebas i bez sexu..a sdílí s ní..
predchazejici (ratka, 18. 05. 2009 15:10)
I kdyz si myslim, ze muzi se chovaji vuci byvale zene zodpovedeji. Ze furt se stara o "starou rodinu" pokud odesel z vlastni viny. Prijde mi ze zena kdyz odejde z vlastniho rozhodnuti, tak ji ani nenapadne starat se dal o sveho byvaleho :o)) Ale to muze byt jen dojem.
je to zajimava diskuse (ratka, 18. 05. 2009 14:20)
Radkovi (Saty, 18. 05. 2009 12:57)
chlap vlastně neexistuje, (bohudík) pak musíš mít ještě nějakou vlastnost,
která ti do kazí...nebo naopak. Asi bych to u tebe nazvala zažitou zkušenost.
Koniny kvůli sexu nedělají jen chlapi Radku. Pokud jak píšeš dokáže žena
muži nabídnout jen sex, je to jako kdybys jedl jídlo bez oblohy, něco tomu
chybí a stejné je to v opačném případě. S tou knihou jsem mluvila za všechny
ženský, protože takovou knihu ještě žádná nenapsala. A ta převýchova? To byla
nadsázka, je to rovina kde se v souladu s Hausmannem pohybujem, ale přece jen
když jsou dva lidé spolu, vzájemně na sebe působí a ovlivňují se. Někdy nevědomky,
jindy cíleně. Někdy je to pro dobro obou, jindy to oba rozdělí. Tak jak jsou
lidé rozdílní, tak rozdílný jsou i výsledky. Svazek dvou lidí je sázka do loterie,
kde hlavní výhrou je šťastný společný život do konce života. Jako v loterii
hlavních výher není moc a sázející jsme my všichni. Ty už jsi asi sázet přestal,
radši sázíš na svojí jistotu a klid. Budeš se možná divit, ale dokonale ti rozumím.
pro Pevasu (Saty, 18. 05. 2009 12:56)
kteří jim můžou dát všechno co potřebují, než aby se rodily mladejm manželstvím,
která nemají ještě nic vybudovaného...nemají vlastní byt, ani finanční zázemí.
Jak to pak dopadá? Musí se oba hodně omezovat a ve věku 18-25let mít 2 až 3 děti?
Jeden nebo druhý se začne litovat, že nic neužil, že si nemůže nic dopřát.
a jeho život se omezil na cestu do práce a cestu domů k dětem.
To se těžko zvládá a proto je tolik mladejch mamin nebo tátů od kterejch partner
odešel, aby si užíval života. Není lepší si nejdřív vychutnat to,
co bych pak třeba postrádal/a, pomalu si budovat jistoty vztahu a pak teprve
až když vím, že můj partner je ten pravý, naplnit svoje poslání. Je to i o tom,
jak psala Radka, že žena má pak zcela určitě jiný vztah k děckám. Nic jí nestresuje
a dokáže se jim pak věnovat naplno. Musí to být veliký rozdíl, proti mladičké mamině
která má vlastně ještě starosti sama se sebou. Nevím, je to jen můj názor.
Ratko, (pevasa, 18. 05. 2009 10:07)
;
radku (ratka, 18. 05. 2009 09:29)
Vidim to u svych synu (27 a 25 let) kteri jsou uplne samostatni a do dlouhodobych vztahu se nehrnou. A ja se jim vubec nedivim. Sama jsem kolkrat uplne zdesena jak zenske s temi ubohymi chlapi cvici :o))
Ja bych rekla ze duvera ve vztahu se vyvine casem. VYroste ze vzajemnych zazitku, spolecnych prekazek a spolecnych vyher a ztrat. MOje duvera v meho muze rostla a vyvijela se dlouho. Porad jsem si nebyla zcela jista zda s nim chci zustat do konce zivota. ZAtimco on mi veril od sameho pocatku :o))) A jisty si byl.
Petre (ratka, 18. 05. 2009 08:59)
Ale presto si myslim, ze jsem stejne svepravna jako chlap :o)) I kdyz to tak na prvni pohlad nevypada.
Petre (ratka, 18. 05. 2009 08:53)
mlada zenska ma vyhodu ze ma zdrave telo a tim i veskere predpoklady mit zdrave potomstvo, ale ta hlava :o)) proste je jeste v hlave sama dite. STejne jako muz a otec deti. A to vnitrni dozravani mlade matky v ZENU je bolestne pro vsechny zucastnene. Moje 3 dite byl uzasny zazitek nejen pro me ale hlavne pro meho muze, ktery dite rodil se mnou, jako prvni ho drzel v naruci, behla s nim po porodnim sale a volal: on se na me diva! on se name diva! byl to primo mysticky zazitek a ja nemela strach sverit "me" dite otci. Coz u tech prvnich byl ten pripad. Protoz emoje instinkty mi velily Ochranuj sve deti.
Z pohledu zeny je vztah k detem a vztah k partnerovi pomere slozita zalezitost. Mohla bych vypravet o svem vlstnim slozitem vyvojei od neduvery k muzi (ze me deti dost neochrani) az k absolutni duvere (ze je fakt ochrani a muzu mu je sverit)
Instinkty zeny nelze prechcat ale lze je potlacit.
(ratka, 17. 05. 2009 17:16) (pevasa, 18. 05. 2009 08:51)
Jako manželský veterán (pevasa, 18. 05. 2009 08:44)
Vím, už se svými předpotopními názory lezu zpět do hrobu. Nic vtipného a zábavného jsem nezplodil, ale možná to stačí k zamyšlení
blbnu (ratka, 18. 05. 2009 08:24)
jestli je takovy zmatek v kazde encyklopecii, tak potespanbu.
zdravim vsechny a preju hezky den
to ti nemusi byt az tak moc lito (Bandy, 18. 05. 2009 08:23)
Ja jinak znam vsechno spatne jelikoz jsem delala statnici z marxismu leninismu a dostala jsem na ni otazku: jaky je rozdil mezi burzoazni demokracii a diktaturou proletariatu? a statnici mam za jedna :o)
... (radek, 18. 05. 2009 05:11)
Co je to vlastně rozkvetlý květ?
DD))
Otvírá se poupě v jarem vonící hlíně.
Hle!Jaký krásný motýl ve tvém klíně.
Tajemný Admirál,jenž proplouvá bouří.
Protrhlé plachtoví,z komínu se kouří.
Saty (radek, 18. 05. 2009 04:20)
U některých přírodních kmenů uznávají ženu coby ženou teprve až porodí.Možná na tom něco bude.Možná i na tom,že člověk se stane dospělým teprve až mu "odejdou"rodiče.
Pánbů nesplácal Adama jako prvního.Adam představuje jediný a skutečný hřích.Je to ego,pokleslý,či spíše mylně se ztotožňující stav vědomí.Eva představuje mysl.
Dračí zuby nečistím,pár kapek trnek je dobrá dezinfekce.
Prkénko nechávám sklapnuté.Ať s ním pak ženské doma nemají tolik práce.
Ponožky neházím pod gauč ale rovnou do pračky.(nebo popelnice)
Tchýně k nám nejezdí,ó já nešťastný,jsem díky tomu tolik ochuzen projevit tsunami radosti.
Naposledy jsem nakupoval v marketu s kámoškou a byla to dost sranda,prý se už hodně dlouho tak nenasmála.Že jsme přitom utratili každý víc než pět tisíc a přes vozíky jsme na sebe skoro neviděli nebylo vůbec podstatné.
Co se týká jídla,nejsem vybíravý.Doma jím co mám,ve světě co mi dají.
Mužství?Tak tohle neřeším.Akú mala,takú dala,aký mám,taký pchám.Jak říkávali staříčci,pole nepřehnojíš a babu "nepředrbeš".
Říkáš,nemáme čas napsat nějakou knihu.Prezentuješ a zastupuješ tímhle snad všechny ženské?Že nemáte čas a převychováváte muže?Zkus nejprve raději vychovat své vlastní dítě.Pak ti tohle možná sežeru i s navijákem.
Budeš se třebas i divit,ale život bez ženy si dokážu představit.Myslím tím nějaký trvalejší svazek.Občasným "výletům" se nevyhýbám.Z těch posledních byl moc hezký ten kousek od hřbitova poblíž Vizovického kostela.Vždy meze na lukách už jsou dávno suché.
A voní květinami,netřeba ani trhat kytku.
Možná jsme čitelní.Někdo možná víc,někdo míň.
Bývalka mě řekla,že mě doopravdy vlastně nikdy nepoznala.Přítelkyně s kterými jsem se z různých důvodů rozcházel mě při loučení buďto nenáviděly nebo milovaly.Za obojí jsem jim dodnes vděčen.
I vy ženy jste velmi čitelné.Někdy k tomu není třeba žádných slov.
Saty (Bandy, 18. 05. 2009 00:47)
ratka (Bandy, 18. 05. 2009 00:31)
Radkovi (Saty, 18. 05. 2009 00:05)
Ratce (Saty, 17. 05. 2009 23:50)
radce (radek, 17. 05. 2009 20:16)
Nebýt vás ženské,život by byl prázdný zrovna tak jak dneskaj moja šrajtofla..DD))
Hihi,muž a žena jsou jako dvě poloviny celku,jen občas kupodivu někdy né a né do sebe zapadnout.
radku (ratka, 17. 05. 2009 20:01)
radce (radek, 17. 05. 2009 19:03)
Jen ho stačí žít.Toť vše.Ne o něm přemýšlet.
Ikdyž,ani to někdy nezaškodí.
Hausmann ti nevoní?DD)))moc se nedivím.
Dost možná,že tobě jsou totiž tyhle myšlenky adresovány.
coz me opet privadi (ratka, 17. 05. 2009 18:03)
BAndy (ratka, 17. 05. 2009 17:24)
Ale demokracie to byla. kdbychom my u nas nekterym skupina obyvatel uprely pravo hlasovat tak by to porad byla demokracie. Svycari to treba delaji. maji tam hodne cizincu, a ti nemaji volebni pravo. A kdyz se jim nejaky cizinec nelibi tak proste odhlasuji ze ma opustit jeich vesnici (mesto) a on si sbali kufry a jede do pr...
jsem ted (ratka, 17. 05. 2009 17:16)
radku :o) (ratka, 17. 05. 2009 17:14)
zeny versus muzi podle me teoretika nemusi vubec existovat. Pokud ti dva kteri k sobe nasli cestu nebudou uvazovat jak jeden druheho vyuzit ke svemu prospechu, ale budou se podporovat jeden druheho jako partneri. Protoze ve dovu se to lepe tahne. Ale aby to byla pravda tak by si meli duverovat. Zena muzi a muz zene. A pak jdou vsechny teorie a skatulky stranou. O rozsevaci a vagine. Protoze pak jsou jen oni dva. A jake si to spolu udelaji takove to maji. jestli pod, nad nebo mezi je pak jeji privatni zalezitost.
radce (radek, 17. 05. 2009 16:23)
Není v naší moci chlapů osouložit všechny ženské světa,ale je naší povinností neustále se o to pokoušet..
DD))
Kdo je naivní?Kdo koho má?
Chlap co je na i v ní..
ratce ze 16.5. (Bandy, 17. 05. 2009 16:23)
No a k té demokracii ve středověkých Benátkách bych se stavěl trochu s odstupem. Ano, patricijově ze svéh středu vybírali něco jako parlament. Jenže patricijové tvořili nejvíc tak deset procent obyvatelstva. A stali se jimi jen proto, že se narodili ve správné posteli. A tato menšina zcela nekompromisně utiskovala ty, co nepatřili mezi ně.A pokud vím i uvnitř patricijských rodin vládli muži určeni podle dědických práv a o jejich diktatuře nelze pochybovat.
Souhlasím se Saty, (pevasa, 17. 05. 2009 16:18)
Jessie: Co se týká Wua tak jsem se jen podivil čemu všemu rozumí ,co vše asi prostudoval a co vše komentuje. Místy se mýlí, ale pokud Ti imponuje , nemám nic proti tomu.... Mně zas tak přesvědčivý nepřipadá a to jsem ho četl skoro 3 hodiny...
radku (radka, 17. 05. 2009 16:14)
udelal sis test? nevysla ti nahodou zena?
Jessie (radek, 17. 05. 2009 16:11)
... (radek, 17. 05. 2009 16:08)
DD))
Děkuji Vám holky,že jste se opravdu představily.
I tobě Saty.
saty (radek, 17. 05. 2009 16:04)
U tebe bych takovou reakci nečekal,stal se.
Hezký den Tobě i Vám Všem Vagínám.
radku (ratka, 17. 05. 2009 14:45)
a pro ty (ratka, 17. 05. 2009 14:21)
http://www.ambike.com/storage/hausmann_josef_nahota_feminismu.pdf
test (ratka, 17. 05. 2009 14:02)
http://pajanek.invite.cz/mozek.html
Jessie (ratka, 17. 05. 2009 13:40)
... (Jessie, 17. 05. 2009 12:53)
Nálepka zvaná "lidi" tohle nijak nezmění." Tohle je velká moudrost, co napsal radek. Tím myslím, že to platí všude, nejen v osobním životě, v jakémkoli setkání, i v debatách se to projevuje, ten odlišný charakter a odlišný přístup.
Co se týká Wua, Petře, tak je to jeden z nejmoudřejších a nejvzdělanějších lidí, se kterými se lze na netu setkat.
Pepa Hausmann (Saty, 17. 05. 2009 09:45)
Pepovi Hausmannovi by prospěla polepšovna s ženským personálem, klidně bych tam, šla dělat sestřičku.:-DDD...tak, tohle je moje recenze na knihu, jinak fakt jsem se musela u některejch pasáží smát. Přehnanej feminismus a přehnanej šovinismus je jen výjimka, ostatní jsme myslím normální lidi a vím, že mužský si bez ženskejch nedovedou život představit, stejně je to i obráceně. Tak jako muži rádi ženě přinesou kytku a obejmou ji, stejně ráda žena obejmutí vrací.
Ratko, (pevasa, 17. 05. 2009 07:16)
Ten člověk by si měl místo Wu říkat Děd Vševěd. Četla jsi i jeho ostatní příspěvky a komentáře? To , co vytýká ostatním, dělá sám dvojnásob...
radku (ratka, 17. 05. 2009 05:45)
a nejen tam, cetla jsem vynatky. proti stvani neni obrany, snad jen ignorovat.
radce (radek, 17. 05. 2009 05:19)
Ono stejně nebude dlouho trvat a najde se ženská,která něco zase sepíše o mužích.Vždyť ženské musí mít vždy poslední slovo,taktéž pravdu a samozřejmě jsou i nejchytřejší.No a když by si případně nevěděly rady,zajdou jednoduše za chlapama.
Nerozděluji lidi.Podle mě jsou zde prostě chlapi a ženské.
Nálepka zvaná "lidi" tohle nijak nezmění.
tak jak se mi nelibi (ratka, 16. 05. 2009 23:20)
pana Hausera jsem necetla ale slysela jsem ze je hodne zapskly. asi mu nejaka zenska slapla na kuri oko :o/
Radku, (pevasa, 16. 05. 2009 19:14)
pro případné puntíčkáře (radek, 16. 05. 2009 17:35)
A je mi fakt fuk,kolik ženských zde si svou sympatií k těmto dílkům případně znesvářím.
Jozef Hausman-Mužský šovinismus (radek, 16. 05. 2009 16:59)
pevasovi (radek, 16. 05. 2009 16:53)
Nezbývá,než se Ti za tohle titulování omlouvám.
K bytum a bydleni (ratka, 16. 05. 2009 15:44)
Uznavam, ze zit v dlouhodobem vztahu je nekdy pekne otravne ale smysl to melo. Ve vzajemne pomoci.
Pokud ted nekdo rekne, ze nikoho nepotrebuje a ze mu staci jeho pratele, tak at si ho ti pratele nastehuji domu. kdyz nema kde bydlet
zeny v utulcich (ratka, 16. 05. 2009 15:36)
Vetsinou se vdaly dobrovolne, nikdo je k tomu nenutil. A i jejich dalsi jednani bylo casto uplne nezodpovedne. Jeji predstavy uplne naivni a detinske. Nekdy mi nad tim rozum stoji
jeste bych chtela vysvetlit (ratka, 16. 05. 2009 15:31)
Jde totiz o dva narosto ruzne principy moci.
Ten prvni znamena, ze prakticky kdokoliv se muze dostat k vladnuti hlasovanim, pokud se mu podari ziskat dostatek hlasu lidu. Dle demokraticky urcenych pravidel se pak sklada mocenska garnitura ktera vladne do dalsiho volebniho obdobi.
Ten druhy znamena, ze k moci se dostava jedinec z titulu sve funkce, rodinne prislusnosti nebo prislusnosti k urcite skupine a jeho moc neni zavisla na hlasu lidu.
Prekvapilo me kdyz jsem byla v Benatkach, ze tam meli demokracii jiz v hlubokem stredoveku. Kazda vazena rodina (patriciu) si mohla vyslat zastupce do parlamentu a ten pak hlasoval o dulezitych rozhodnutich. Treba zda se pujde na krizovou vypravu a tak.
U totalitnich rezimu se rozhodovalo shora. Treba spravedlive (predstavme si to). Treba byl monarcha ci sef partaje nebo hlavni veleknez svaty moudry a osviceny muz. Ale rozhodoval z titulu svemoci. A proto je to diktator.
Myslim ze Cezara zavrazdili proto (pokud si vzpominam) ze na sebe uchvatil prilis moc moci a tim oslabil demokracii.
A tak pokud existuje demokracie (hlasovani) bude existovat i socialni nerovnost, ktera vychazi prave z toho ze rozhoduje vetsina neboli lid. A ten se bude pokazde snazit volit tak jak si mysli ze je to pro nej vyhodne. A proto maji populisti rej :o) a samozrejme demagogove a ti kteri slibuji rychla reseni, podpalovaci vuci neoblibenym skupinam.
Protoze pokud je demokracie, tak se vzdycky najdou skupiny ktere se neprizpusobi a ktere nelze demokraticky zlikvidovat. To muze prave jen totalita. Tim ze je nekam zavre nebo nejak jinak zlikviduje.
Satynko, (pevasa, 16. 05. 2009 13:34)
Já bych si také přál aby jste všichni měli všechno co potřebujete. Mně stačí to co mám a z čehož se snažím pomáhat, a jsem spokojen.
pro Pevasu (Saty, 16. 05. 2009 12:06)
pro Mimiane (Saty, 16. 05. 2009 12:01)
Radku, (pevasa, 16. 05. 2009 08:55)
Pro Ratku bych rád poznamenal, že se tímto nechci povyšovat nad paneláčáky ani vesnické lidi. Jen chci ukázat , že se zevšeobecňuje všude, když se řekne Pražák, Vesničan, Cikán, Cizinec, hned je vidět nálepka. A je to správně. Většina lidí jí skutečně potřebuje a nelze psát, že se to vztahuje na cikány mimo Deža, vesničany mimo Boža, pražáky mimo Lojzy......
Saty (radek, 16. 05. 2009 05:06)
Okolo baráku nám pobíhá pes Banjí a kromě něho máme coby spolubydlící pouze několik zakrslých králíků.V dětské hlavičce se ale zrovna včera zrodil nápad pořídit si koně.Prý by mohl být ustájen v garáži.
Tož nevím.Několik koní jsem po rozvodu prodal(Ford focus) a na živé si dnes už tak nějak netroufám.
Ještě k tomu lpění.Lpět se dá na čemkoliv,i na nelpění či pocitu svobody.Tu může kdokoliv vidět ve svém úhlu pohledu.Jak ji vidíš,či případně zažíváš ty?A nakolik je pro tebe důležitá?
Saty,Jessie (mimiane, 15. 05. 2009 23:02)
Na strom příspěvků,jsem ani neklikla,takže jsem se v příspěvcích plácala jak kapr na suchu.
Přivlastňovala jsem si to,co mi nepatřilo,deptaly mě spory dvou srdíčkových lidí a přesto si myslím,že on byl jediný,kdo to cítil.
Musím přiznat,že chybí i mě....
Saty, (pevasa, 15. 05. 2009 22:11)
Jinak pokud zjistíš kde je spravedlivá společnost, dej mi vědět. V dnešní době je možno za ni vyrazit. Určitě bych jel i když se mi tu líbí...
pro Jessii (Saty, 15. 05. 2009 21:56)
Není člověka, který by na něčem nelpěl, kdyby ne, tak je to těžkej flegmatik.
Rodiče lpí na svejch dětech, někdo lpí na pořádku, někdo si zakládá na přátelích,
jinej lpí na svém soukromí. Lpění na určitejch věcech patří k životu,
pomáhá nám k úspěchu, ve škole na známkách a tak bych mohla pokračovat. Každej
z nás na něčem lpí, možná i ten, kdo o tom tak krásně vypráví. Přinejmenším
lpí na svých názorech a nesnese názror druhýho a urazí se, pokud mu nepřikyvuje,
to mluvím konkrétně o Janovi. Jako nic, ani lpění by se nemělo přehánět.
Pro Pevasu a Ratku (Saty, 15. 05. 2009 21:36)
Ratce (Saty, 15. 05. 2009 21:29)
Ratko, (pevasa, 15. 05. 2009 21:28)
Okrádání, (Jessie, 15. 05. 2009 20:34)
Saty (ratka, 15. 05. 2009 19:32)
Petre (ratka, 15. 05. 2009 19:00)
Pomoc v nouzi (Pevasa, 15. 05. 2009 18:44)
jediny system (ratka, 15. 05. 2009 13:30)
Ale jine systemy (diktatury) jich prinaseji (mozna) jeste vic.
a co kdyz je to opacne, Saty :o) (ratka, 15. 05. 2009 13:06)
Ratce (Saty, 15. 05. 2009 10:25)
Ratkooo, neblbni, neměla by sis pak na čem s náma psát.!!!!
pro Mimi (Saty, 15. 05. 2009 10:08)
pro Pevasu (Saty, 15. 05. 2009 09:57)
Bavila jsem se na tohle téma včera s mamkou, chtěla jsem vědět jako to vidí ona.
Řekla mi: "Za komunistů nebyl nikdo bezdomovec, každej měl střechu nad hlavou.
Jakou, to už je jiná kapitola, ale tu střechu měl i ten, kterej o ní nestál,
nucenou a to taky není dobře. "Podle mne se Vyhazujou miliony za zbytečnosti
a nebo tam, kde to nemá efekt. Počet lidí bez domova je vizitkou státu.
Místo péče o feťáky, nebo jinak zbytečně vyhozené peníze by ty finance měly
jít na konto pomoci lidem bez domova. Proč se dává na církev, když ta pro
lidi nic nedělá? Já bych klidně oželela, kdyby mi z daní nějaká částka šla
na tyhle účely, aspoň bych věděla, že to někomu pomůže.
Ted chvíli vážně (mimiane, 15. 05. 2009 00:02)
Prvním krokem je pořádně se opít,vyhodit pračku,přece se člověk musí nad nákou tou špínou povznést.Potom hezky na hromádku zbytek peněz,pěkně zapálit,nechat shořet i s domkem.
Nezapomenout pokusit se zachránit igelit na přikrytí,nůž na obranu,a toaleták,aby bylo co jíst,než si najdete svou popelnici.
Auto,pračka,finance jsou v čudu,tak ještě zbývá zpřetrhat všechny kontakty s rodinou.
Nezapomenout se k tomuto ukonu pořádně opít.Až vás vyhodí i nejvzdálenější příbuzný,máte vyhráno.Ted jste ten správný bezdomovec.Nejdřív si najít husté křoví,nejlépe pod který je stálý přísun krmení pro toulavé kočky,takže nebudete sami,kočičky se s vámi podělí a ještě v noci zahřejí.Nezapomínejte si také vyžebrat svou dávku na svůj doplněk,víno v luxusní krabici,bez které by vás konkurence neuznávala.
Ale dávejte pozor,abyste si svůj vysněný život nezhatili tím,že budete vyžebrávat příliš mnoho peněz,což by mohlo zlákat k nějakému levnému bydlení na ubytovně a pomalu byste se řítili k civilizovanému životu.A to by byla vaše zkáza.
Vzpomeňte si jak bylo těžké se na ulici dostat a vypracovat.Tak se držte své krabice ona vám chmury zažene...
Kdyby to někdo chtěl zkusit a zima byla fakt krutá,na zahradě mám zděnou chatku,kde se mi ubytovává místní bezdomovkyně již třetí rok a myslí si,že to nevím.Místa je tam dost...:-DDD
Bandy (mimiane, 14. 05. 2009 21:23)
Řekla bych to asi stejně....
Saty,Pevasa (mimiane, 14. 05. 2009 21:18)
Myšleno spíš na lidi kolem mne,s kterýma se nějakým způsobem stýkám,nebo komunikuju.
I u toho škatulkování jsem měla na mysli,spíš jednotlivce.
Saty tohle je přesně ono,cos mi napsala,to rozlišení lidí,
kdo je mi příjemný,kdo nesympatický,jak se s kým cítím,čí myšlenky
a kdo je mi celkově blízký............,já to jen shrnula do té jedné krátké věty,když jsem napsala,
že mi některý člověk v srdci zůstává a druhý ne.Přesně tak to bylo i myšleno,souhlas.
Ani já nedávám lidi do jedné roviny,vždyt to ani nejde,tu rovinu má každý jinou,nastavenou podle sebe.
Ještě jsem chtěla napsat,že s Romy mám zkušeností celkem dost.Vždyt můj byt je od jejich ubytovny asi sto metrů.Takže si prosím nemyslete,že s té sounáležitosti jsem tolik nadšená.....
…...nejsem,ani náhodou.
Petre (ratka, 14. 05. 2009 18:13)
kdybych tam zila tak to musim resit. pokud to resit nemusim tak se nad tim nezamyslim. prirozena ochrana pred prebytkem informaci :o/
Teď chvíli vážně (pevasa, 14. 05. 2009 18:00)
aha Petre :o)) (ratka, 14. 05. 2009 17:29)
Ratko, (pevasa, 14. 05. 2009 17:23)
"Ale mně se líbí na světě i s podprůměrným důchodem, protože vždy myslím dopředu a promýšlím co by se mohlo stát a žiju v rámci svých možností..."
Jinak se od Vás musím distancovat, protože já mluvím o lásce k lidem a Vy už jste zase, hambáři, u sexu... Zalézám do své škatulky a červenám se.
Saty (ratka, 14. 05. 2009 16:53)
Ratce (Saty, 14. 05. 2009 15:06)
ja to mam s tim (ratka, 14. 05. 2009 14:59)
SAty, Petre (ratka, 14. 05. 2009 14:31)
Ti nemci ji muzou okrast a ti cikani ji muzou pomoct. Ze je to nepravdepodobne? Je. ale muze se to stat. Protoze tam stalo 8 neznamych lidi.
A to jsou ty skatulky. Tem 4 cikanum je tezko vyskocit ze skatulky problemovi a ti 4 nemci zase tezi z toho ze jejich kolegove byli poradni a disciplinovani.
Prosim nic vic v tom nehledejte. Chtela jsem je veci pojmenovat tak jak jsou.
to nic nemeni na tom ze urcita skupina dela püroblem y urcita skupina nedela. Jenze apriori nekoho koho vubec neznam zaradit znamena jiz nalepku. U tech dobrych skatulek je to v pohode. clovek pak ma uzitek z toho ze jini jemu podobni jsou tak spravni. ale u tech spatnych skatulek ma smulu. coz je samozrejme jeho problem s kterym se musi nejak poprat. to nepopiram.
Petre, nevim na cem si mam smlsnout...dej tip, co ti udela radost :o)
Dneska je tu legrace :-)) (Jessie, 14. 05. 2009 14:02)
"Skončí to tím, že se opijem nebo pomilujem nebo obojí." taky dobrý, Bandy :-). Mimochodem, když se lidi spolu napijou, tak to smaže rozdíly a může se bavit profesor s Romem, ne? A pomilovat taky, jen bych tam změnila pohlaví :-)).
Bandy, (pevasa, 14. 05. 2009 13:00)
Satynko, (pevasa, 14. 05. 2009 12:56)
O škatulkách. (Bandy, 14. 05. 2009 11:50)
pro Bandy (Saty, 14. 05. 2009 11:48)
pro Radka (Saty, 14. 05. 2009 11:38)
Po čase, když jsme se z Prahy přestěhovali do Krušnejch a já se seznámila s lidma kolem, tak mi řekli, že o mně neměli moc valný mínění. Naši pomáhali tahat nábytek a já si tahala svoje věci. Nejvíc je nadzvedlo, že jsem měla na sobě bílý džíny, triko nad pupek, dlouhý náušnice a nehty. Hned usoudili, že budu namyšlená slepice a odváli mě jedním slovem: nojo, Pražanda. Když poznali, že to tak není, tak s těma co nejvíc brblali mi teď nejvíc chutná kafe a bílý džíny, triko nad pupek i dlouhý nehty mám furt, jen už to nikomu nevadí. Víš, já myslela že si nikdy nezvyknu, ale zvykla jsem si strašně rychle. teď když přijedu do Prahy, tak oběhnu známý, stavím se v podniku kam jsem chodila a strašně ráda se vracím domů. Zvykla jsem si na přírodu kolem, na lesy, na lidi tady a město mi nechybí, protože do něj jezdím každej den a i to bych klidně oželela, dyby to šlo.
Saty (Bandy, 14. 05. 2009 11:21)
Bezdomovec je obecné označení, které se vžilo pro skupinu lidí nevábného vzhledu a podivného chování, jeichž základním znakem je, že nebydlí. Jak ale nazvat člověka, který nějakým způsobem přišel o byt. Má příjem, který nedostačuje na zaplacení nákladů spojených s podnájmem a spotřebou energií. Ale chodí do práce a nemá kam jít spát.Přitom je účetní, správce sítě, soustružník nebo bůhví co. Nemá kam si dát oblečení, nemá kde sednout k televizi.Přitom maturoval a celý život pilně pracoval. Pořád má dost známých, u kterých se převlíkne. Umyje se v práci. Ale co dál ? Nevím, kdo zkusil veřejné ubytovny nebo azylové domy. Prostředí ucházející, ale i tam žiji lidé. Ovšem jací.Několik přespolních dělníků, několik romských rodin a životní ztroskotanci napravující situaci pitím. A už se mi nechce rozšiřovat to smutné povídání. Buďme rádi kde jsme
pro Mimi (Saty, 14. 05. 2009 11:18)
Troufám si říct, že bys ani v jednom případě neodmítla vodu poskytnot, ale v prvním případě bys sklenici donesla ven. V druhém případě bys klidně pozvala žíznící lidi dál. Už tohle je dělení...škatulkování. Podle mne je to nutné, aby ses vyhla nepříjemnej situacím. Odhadnout protějšek, zařadit, či zaškatulkovat, (i když tohle slovo se mi taky nelíbí) a pak zvolit přístup. Řekni mi, když tě někdo víckrát zklame, zradí, podvede, nebo ublíží, zařadíš ho mezi lidi, kterým je lepší se vyhnout, nebo ho vítáš s otevřenou náručí v bláhové naději, že nedostaneš opět lekci?
Teď jsem nemluvila o nikom konkrétně, o žádné barvě pleti, jen o lidech kteří nám přijdou do cesty. Jen snílek, nebo flegmatik se snaží stavět lidi do jedné roviny. Víš, když třeba někdo sedí jen doma a má svých pár přátel, které zná a nepřijde moc do kontaktu s cizími lidmi, tak může uvažovat o tom, že jsou všichni cool, ale ono to tak není.
Mimiane, (pevasa, 14. 05. 2009 07:47)
lide (mimiane, 14. 05. 2009 02:02)
I Slováky beru jako našince, dyť jsou ne???
Prostě mi některý člověk v srdci zůstává a druhý ne,ale to ani neznamená,že ten druhý je špatný,
jde jen o pocity,který naprosto nesouvisí s tím,kde kdo žije.
Ani škatulkování mi nesedí,vždyť kdo by se taky,do jen jedné vešel,.... že????
Přeji krásný den
pevasovi (radek, 13. 05. 2009 16:30)
lidi? (Monika, 13. 05. 2009 15:51)
Vůbec neřeším odkud lidé jsou a jak vypadají. Ale podle toho, co na mě ze sebe vysílají. Mám tudíž po problému kam koho zařadit.:-)
Radku, (pevasa, 13. 05. 2009 06:50)
radce a pevasovi (radek, 13. 05. 2009 05:10)
Nezáleží jestli je někdo pražák,vesničan,motorkář,metlouš atd.Každý jsme nějací.Ani zvířata nejsou stejná.Mají různé povahy.O tom by tuším např.Monka mohla dlouze vyprávět.
Posuzovat někoho na první pohled,nemusí ještě zdaleka nic znamenat.I tvrdá slupka může skrývat měkké jádro a i to na pohled nejkrásnější jablko může vevnitř skrývat červa,nebo může být trpké a nedobré.
Tohle je myšleno všeobecně.
Přeju všem sluníčkový den.
Petre (ratka, 12. 05. 2009 19:24)
Ratko, (pevasa, 12. 05. 2009 18:55)
Mezi náma , kvůli Tobě v žádném případě netrpím, protože Tvé výroky nemohou být myšleny vážně.
to predtim (ratka, 12. 05. 2009 17:48)
nevim, neumim odpovedet (radku, 12. 05. 2009 17:18)
prazaci me taky stvou, jsou nabubreli a hnusne zpivaji. mysli si ze maji prdel ze zlata.
Petre (ratka, 12. 05. 2009 17:14)
Ty, ja a ostatni se s tim musi nejak s "nedokonalosti jinych" srovnat. Zmenit muzeme jen kazdy sam sebe. tak jak chceme.
radce (radek, 12. 05. 2009 17:08)
Za sebe řeknu jen tolik,že o "blbce" může člověk zavadit v sousedství a o někoho s kým si rozumí může potkat třebas i v Praze.
Ratko, (pevasa, 12. 05. 2009 17:03)
Jinak bych mohl teď ke Tvému komentáři napsat, že se povyšuješ nad autora, když on se nedokázal vyjádřit srozumitelně aby Petr pochopil, musí to vysvětlit Ratka.... Cítíš ten problém? Nemusí to být přece neschopností autora, ale blbostí Petra. Pak je ale Tvé "co tím chtěl básník říci" zbytečné, nemyslíš?
Nechápu, (pevasa, 12. 05. 2009 16:55)
K tomu "my a oni": Už jsem Ti několikrát říkal , ba i prosil, abys nepodsouvala lidem co si myslí. Jako břitva můžeš být, ale nikde jsem nepsal ani nečetl, že by byl někdo lepší nebo horší. Pouze, že mi vyhovuje to a to a nevyhovuje to a to. Tím není řečeno, že je někdo lepší či horší. Tobě vyhovuje takový způsob jednání, mně jiný. Každý jsme svobodný člověk a máme, jak jsme se už kdysi shodli, nějaký "program" v hlavě, proto ještě neznamená , že se někdo staví lepším a nad druhého se povyšuje. Když si přečteš Radkův příspěvek, tak bych musel vyskočit z kůže, protože jsem Pražák. Ale proč? Je to jeho názor. Oni nám za trest dali Topolánka a jak to dopadlo vidíme všichni. Teď by se tu rád usadil, ale ať raději spěchá domů. Přece s těmi hovady nechce žít?
Petre (ratka, 12. 05. 2009 16:26)
To ja jo. ja si to dovolim.
dovolim si vysvetlit, co si myslim ze si ten druhy mysli. a jak jsem to pochopila.
to je jak na vojne: tam se pry taky muselo hlasit zda bylo pochopeno :o)) a kdyz nebylo tak se vysvetlovalo. dokud se nepochopilo.
Saty (radek, 12. 05. 2009 16:22)
Blbečci z paneláku...my na Valašsku tak říkáme povětšinou pražákům a jim podobně smýšlejícím lidem vzdálených kontaktu s přírodou.Ikdyž ne všichni,co žijí v králikárnách takhle smýšlejí a cítí.Těm se za tohle titulování omlouvám.Jen tolik ti řeknu,že se ve mně vždy začne vařit krev,když např.z medií(povětšinou těch pražských) v relacích o počasí slyším že oblačnosti bude ubývat,tudíž bude líp.Snad jediný pan Zákopčanik měl s deštěm a vyprahlou zemí pochopení.
Tráva je u nás "vypálená" a vidět pasoucí se koně nebo i krávy na "hlíně"není moc prima pocit.
Za přání deště děkuji.
Ahoj
Petre (ratka, 12. 05. 2009 16:06)
nelibi se mi to proto, ze vlastne neni zadny duvod abychom si vsimali skupinove jinych lidi. zda je teda prijmeme bez reci nebo s vyhradou nebo vubec...
takze kdyz reknu, ze me treba vadi hromady motorek, nikoliv motorkari jako takovi nybrz nahromadeni stroju a jejich rev a vyfukove plyny tak jiz ukazuji ze jsem si jich vsimla. ze je registruji jako jinakost, vydeluji. ze me ty hromady motorek desi. motorkari jako lide jsou ucite prima. ovsem kdyz se jich sejde 200 tak se mezi nimi blbe klickuje a vsimnu si je. kdyby sel motorkar sam nebo bez motorky tak na nej nereaguju.
zida, cernocha nebo vietnamca si nevsimnu. splyva pro me se spolecnosti jako takouvou.u metalistu, emo, punkera taky nijak nereaguji, splyvaji s lidmi. zadne vymezeni, zadna hranice, nic. anai dobre a ani spatne. nijak. jsou stejni jako ja. ja patrim do jejich krabice a oni do moji.
skatulky je i rozdelovani (ratka, 12. 05. 2009 15:54)
dobre je to videt, kdyz se nekdo zaradi do skatulky my cestni a ferovi, venku jsou pak ti s ostrymi lokty co se furt podrazeji.
my co drzime spolu a tamti co se pomlouvaji :o))
my co kamaradime a oni co jsou na sebe jak psi
vsechno oddelovani, vydelovani, zarazovani a vyrazovani.
je to zpusob mysleni. My a Oni.
Ale Ratko, (pevasa, 12. 05. 2009 15:45)
SAty (ratka, 12. 05. 2009 15:16)
Radce (Saty, 12. 05. 2009 14:29)
taky prispeju svoji troskou (ratka, 12. 05. 2009 14:03)
mame zde palice, abychom je tam hezky zatloukli napevno.
takze at vsem panelakovym sviti slunicko, vsem zahradkarum at sviti ve dne a v noci prsi a motorkarum at furt sviti. a hlavne at si v tech svych skatulkach prijemne lebedi.
Zdravim :o))
Radkovi (Saty, 12. 05. 2009 09:15)
festu Masters of rock, stejně jako Brutal Assaultu, takže bych měla odpovědět,
že si o sobě a jiných fandech myslím že jsou suprový a technopártaře a punkery
zavrhnu, ale neudělám to. Tady záleží na tom, co se každýmu líbí a mezi jakou
skupinou lidí se cítí dobře. mezi fandy rocku a metalu jsou určitě hajzlové,
stejně jako mezi punkery jsou prima lidi. Je to i otázka vkusu a ten máme
každej jinej. Takže moje odpověď je...nejde kolektivně posoudit, tak jako
nejde kolektivně odsoudit. Všimla jsem si, že u tebe to není problém.
Já v paneláku nebydlím, ale netroufla bych si tvrdit o lidech kteří tam bydlí
to co o nich říkáš ty. S čím souhlasím je, že myšlení je magie a když se vloží
do slov nebo písmenek, dostane sílu, kterou si někdy ani neuvědomíme,
jedině až když pocítíme účinek. Přeji ti déšť na který tak čekáš a věřím že se dočkáš ty i stromy i zem, protože posílám dneska vyjímečně na tvoji stranu místo sluníčka mraky plné vody.:-D.
pro Karla (Saty, 12. 05. 2009 09:12)
to vysvětlovalo všechny otázníky kolem toho proč jsou takoví, jací jsou
a proč se veškerá nabízená pomoc míjí účinkem. Kdyby to takhle opravdu bylo,
pak je to velkej problém. Co s národem, kterej znamená přítěž všude tam,
kde žije. V podstatě nemůžou za to, že si nesou následky, ale ani nemístná
tolerance není vhodná. Od jakéhokoliv postiženého človíčka se vyžaduje,
aby se naučil komunikovat s okolím, aby se s ním sžil, aby dokázal opětovat
lásku a úsměv, aby se naučil hygieně a byl soběstačný pokud má ruce a nohy.
Já sama vůbec nemám představu, jakým způsobem by se dala jejich situace
změnit k lepšímu. Je to asi kvůli tomu největšímu problému u nich,
tys to nazval morální tupost a ta asi léčit nejde. Děkujem za komentář
a snad není poslední.
To Radek (pevasa, 12. 05. 2009 08:22)
To Karel (pevasa, 12. 05. 2009 08:15)
všem (radek, 12. 05. 2009 05:19)
Jinak náladu mám dnes pod draka.Všude prý leje a leje,jen u nás spadlo pár kapek a pár krupek.Zem je jao popraskaný beton.
Těm blbečkům z paneláků je to však jedno.Furt jen ať je pěkně.Svými přáními tohle přitahují.Myšlení je magií,jak mnozí ví.
Pěkný den všem.
romy nelze integrovat (karel, 11. 05. 2009 23:21)
Jessinko, (pevasa, 11. 05. 2009 21:50)
Já chodím (pevasa, 11. 05. 2009 21:37)
Vietnamci jsou naprosto bezproblémoví.Jako menšinu je beru jako nejlepší.Teď k nim chodím také pro rýžové těstoviny a rýžový papír. Dělám si chuťovky v asijském stylu.
:-)) (Jessie, 11. 05. 2009 20:04)
Se mi zdá, že vždycky něco nadhodíš, tak bys měl udělat nějaký závěr, to nás učili v odborných diskuzích :-).
pro Pevasu (Saty, 11. 05. 2009 12:26)
A co Vietnamci? (pevasa, 11. 05. 2009 07:12)
bezdomovci (Saty, 10. 05. 2009 21:25)
důvodu. Některé potkávám už delší dobu, dva z nich znám a znám i příčinu toho,
proč zůstali na ulici, ale pomoc pro ně kromě pár korun není. Oni ani jinou pomoc
nechtějí. Pomohlo by jim možná, kdyby je vzala nazpátek jejich rodina, ale to se asi
po mnoha zklamáních nestane. Jsou s tím smíření, lhostejní ke všemu i k sobě.
Kdo hledá jakousi filozofii v tom, že nejsou na nikom závislí, jsou svobodní
a kašlou na společnost a tím pádem šťastní, nenajde ji. Nevadí mi, patří k městům,
patří k parkům, nádražím a čekárnám stejně jako toulaví psi a kočky. Těm taky stačí
kousek jídla a kousek místa na přespání, aby přežili. Jestli jsou spokojení,
to už je jiná otázka. Necítím k nim odpor, spíš lítost, o kterou ale oni nestojí.
Radkovi: (pevasa, 10. 05. 2009 10:02)
Hezký a šťastný den i Tobě
pevasovi (radek, 10. 05. 2009 08:20)
Bezdomovci,které máš na mysli neobdivuji ani nezatracuji.
Někdo je bezdomovcem,přesto,že má střechu nad hlavou.Snad rozumíš.
Hezkou neděli přeji
Radovi:: (pevasa, 10. 05. 2009 07:57)
Ti lidé, kteří se stále ženou za majetkem a požitky, nedokážou prožít a vychutnat ten obyčejný lidský život, na který má člověk vymezen čas a něco si z něj odnést. Stále se za něčím ženou a nadávají na vše a všechny, že to nemůžou dohonit. Jejich chyba...
pevasovi (radek, 10. 05. 2009 07:36) Otázkou je,co si představuješ pod pojmem domov.Někdo není doma ani v luxusně vybavené vile,někdo vezme zavděk i trávě v parku,seníku v lese apod.Říká se,že doma je člověk tam,kde ho má někdo rád.Snad na tom něco bude. Faktem je,žeto tu nakonec stejně všechno opustíme a s sebou si nic nevezmeme,vyjma svého vlastního působení činy,myslí i uvědomění a duchovního růstu,či naopak pádu.Není nic špatného na slušném bydlení,pouze na lpění,na té mylné jistotě,že bude takhle jakoby navěky.Člověk se většinou celý život jen pachtí za nekonečným mámením tzv.civilizace.Nikomu tohle neberu,je to každého věc,jen mě už to tak nějak nebere. S bezdomovci,které máš na mysli mám zkušenosti různé.Některé z nich nebyly zrovna moc příjemné,leč byly a jsou pro mě poučné. Takže (pevasa, 09. 05. 2009 17:45) s Židy nemá snad nikdo problém. Jaké máte zkušenosti s bezdomovci? To také náleží do mezilidských vztahů... Neměl jsem s nimi nikdy nejmenší problém. Nikdy nebyli agresivní, občas natáhnou ruku a když nedostanou, nekomentují to. Najdou si nějaké láhve, sběr, občas někomu pomohou. Večer krabice vína nebo nějaké levné pivo a šup do svého pelíšku. třeba Žid Sís... (Saty, 09. 05. 2009 10:00) Tak k židovské otázce toho moc nevím. Nějak tuhle národnost nevnímám. Pokud žijou s námi, nebo vedle nás, nijak se od nás neodlišují, neupozorňují na sebe a tak ani nevím kolik lidí z nich má židovský kořeny. Teda o těch to vím, ale na přátelství to nemá žádnej vliv. Jiná věc je, co o tomhle národu hovoří historie a jejich skutky. Asi je to jiná kapitola, nepříliš příznivá k národu jako celku, ale já mám zatím možnost posuzovat jen jednotlivce a tady mi to vychází celkem v pohodě. pevasa, (mimiane, 08. 05. 2009 15:33) Nostalgický film „Golet v údolí“, se mi taky moc líbil. Taková sondička do života Židů v cizím prostředí, bývalé Podkarpatské Rusi. Do jejich životů,rodin,přátel i sobeckosti,ale taky rodinných pout..Moc hezký. Uctivá poklona,proložen tím pravým židovským humorem,navíc Brodský,Kopecký,Donutil, tam není opravdu co dodat. Mimiane, (pevasa, 08. 05. 2009 09:02) to je přesně ono. Mám rád seriál Uctivá poklona... a několikrát jsem viděl i Golet v údolí. Tam je také popsán specifický život jedné "menšiny" a musím přiznat, že tento styl mě zaujal více než menšiny předchozí. Přišel jsem blíže do styku s těmito lidmi jako dítě. Bylo to pár let po jejich návratu z koncentráku.Dodnes pamatuji jak o těch prožitých hrůzách povídali s neuvěřitelnou vnitřní silou a také nadhledem. Říkali, že bez jejich humoru by se to vydržet asi nedalo. mimiane (ratka, 08. 05. 2009 08:52) skvely :o)) ........ (mimiane, 08. 05. 2009 00:10) Ve vlaku do kupé ke Kohnovi pristoupil mladý Žid. Vlak se rozjede a mladík se ptá: "Prosimich, nevedej, kolik je hodin?". Kohn nic. Po chvíli se mladík ptá znova: "Nezlobej se, že jich votravuju, ale mužou mi ríct, kolik je hodin?". Kohn jen kouká z okna. Za další chvíli už to mladíkovi nedá: "Proved' jsem jim neco? Rekl jsem snad neco špatne, že mi nechtej ríct, kolik je hodin?!" Kohn jen povzdechne a povídá: "Tak poslouchaj. Jiste že vím, kolik je hodin - ale jim jsem to ríct nechtel. Podívaj se: voni nastoupili do skoro prázdnýho vlaku a sedli ausgerechnet do kupé ke mne, starýmu Židovi, a mýrnyks týrnyks chtej vedet, kolik je hodin. A já jako slušnej Žid jim to reknu. A voni se mne zeptaj, kam jedu, já jim popravde odpovím, že do Chrudimi, a na to voni, že to je náhoda, že voni taky do Chrudimi - kam taky jinam takhle navecer, když tenhle vlak staví až v Chrudimi a dál už nejede? A voni se mne zeptaj, jestli tam znám nejakej dobrej košer hotel, kde by mohl slušnej Žid prespat, a já jim musím popravde odpovedet, že ne, protože U nádraží maj furt plno, Na námestí by to bylo pro ne moc drahý a Hvezda je hrozná blechárna, kam bych si žádnýho Žida nedovolil poslat. Takže bych jim jako slušnej Žid musel nabídnout nocleh u nás a voni by to prijali, protože kde by taky jinde chteli prespat. Doma máme jen dve cimry - v jedný spím já se Sárou u nikdo jinej už se tam nevejde - a ta druhá je naší dcery, takže by jsme jim museli uslat tam. Voni by si s ní neco zacali - neríkaj, že ne, to by me urazili, taková pekná holka to je - a jako slušne vychovanej Žid by mne museli ráno požádat o její ruku - a reknou mne uprímne: mužu já dát ruku svý jediný dcery Židovi, kterej nemá ani vlastní hodinky?!" Ale (pevasa, 07. 05. 2009 14:43) proč bych se zlobil. Já myslel, že mi něco uniklo... ... (Jessie, 07. 05. 2009 12:53) To tady opravdu ne, Petře, nezlob se :-). Jessie, (pevasa, 06. 05. 2009 23:38) co je s Izraelem? mimiane (Jessie, 06. 05. 2009 21:19) Jasně, že národnost a kultura je o tom samém, o tom by bylo zajímavé si povídat, pokud někdo něco ví. To rozlišení je u státu Izrael. A to bych sem nepletla. taky (mimiane, 06. 05. 2009 20:53) se přiznám,že o židovské menšině u nás,toho moc nevím.Ani neznám nikoho této víry, ve svém okolí. Krom různých filmů,dokumentů,knih.Taky jsem se zájmem přečetla knihu“Mein Kampf“, která byla hodně zajímavá. Ale zaujalo mě to rozlišení židovské národnosti a svébytné kultury Izraelců. Měla jsem za to,že jsou podobné. Můžeš prosím Jessie o tomto víc napsat?? Díky moc... tomu ja (ratka, 06. 05. 2009 18:39) prave vubec nerozumim akorat tusim ze je to velice zamotane. prave vubec nerozumim
akorat tusim ze je to velice zamotane.
Saty, (Jessie, 04. 05. 2009 22:51)
Ale o tomhle jsem fakt psát nechtěla. Psala jsem o Romech, kteří takhle nežijí. Dostali šanci a jsou jiní. A takové Romy, jejich mentalitu a přístup k životu, srovnávám s naším. Protože jaký je člověk, kdy se to pozná, co je zač - když žije svobodně a beze strachu, nebo když bojuje o svou holou existenci?
pro Jessii (Saty, 04. 05. 2009 21:57)
Jak by ses asi zachovala jako majitelka obchodu, když by ti tam vlítlo deset Romů. Určitě bys je nehlídala, nebránila se a nechala je, aby se obsloužili sami že? Souhlasím že jsou jiní a že byla chyba integrovat je do společnosti, oni v ní neumí žít. Nevadí mi když se vrátí zpátky ke kočovnému způsobu života tak, jako žijí v Americe. Žijí v karavanech, cestují jak byli zvyklí a je to v pohodě. Vydělávají si příležitostně. Upozorňuju "VYDĚLÁVAJÍ", protože tam je za krádež stejnej metr, ať je bílej, nebo černej a tresty jsou sakra přísný. Rom nebyl zvyklej cestovat proto jak tvrdíš že má blízko k přírodě, ale od města k městu. Když sehnali způsobem jim vlastním jídlo a šatstvo, zmizeli v noci o kus dál. Některá města ve středověku zavírala brány a varovala obyvatele, když se jejich vozy přiblížily, do města nesměli. Proč asi, když normální lidé a poutníci měli brány otevřené. Tvoje poznámka o blízkosti člověka k přírodě a slova na konci prozrazují, že Romy a jejich filozofii vůbec neznáš, nebo jen z relace v televizi. To, že řeknu svůj názor a hlavně zažitou zkušenost nepovažuj za hru. Právě proto že mám ráda přírodu, kterou oni ničí. Už se k týhle otázce nebudu vyjadřovat, myslím tady.
Nezjednodušovala bych takhle... (Jessie, 04. 05. 2009 20:05)
Vidíme Romy v naší civilizaci a to je stejné, jako když někdo viděl Indiány jako zubožené trosky žebrající u pevnosti o alkohol a hned byl hotový s odsudkem: "To jsou ti špinaví Indiáni, ta sebranka, lidský odpad nevhodný k práci". Celkem mě takový přístup zrovna tady překvapuje, to se přiznám. Měla jsem takový pocit, že se tady tu a tam debatovalo o blízkosti člověka přírodě. Jak by odpovídalo čarodějkám :-). Ale asi to je jen taková hra. No nic, fakt o nic nejde :-).
ach joooo (Saty, 04. 05. 2009 14:50)
mimiane (Jessie, 04. 05. 2009 13:19)
Ratko, (pevasa, 04. 05. 2009 08:29)
Jessii i ostatním (mimiane, 03. 05. 2009 20:46)
Jednou procházeli vesnicí bozi převlečení za žebráky a žádali bohatého o noclech.
Odmítl,protože podle hindského i romského přísloví O LOVE PHUNDRAVEN SVETOS,ALE
PHANDEN O JILO--( peníze otevírají svět,ale zavírají srdce).
Kalu u sebe nechal žebráky přenocovat a pohostil je svou poslední rýží.Snědli jí a prosili o další.
Kalu už žádnou neměl, a tak začal hrát na bubínek a zpívat,aby žebráky rozveselil.
Dali se do tance,opadaly z nich žebrácké šaty a proměnili se v bohy.
Za odměnu dali Kalovi dar hudby:“ Budeš hrát a rozdávat lidem radost“
Byly doby,kdy jsem plna optimismu o této minoritě chtěla vědět co nejvíc,přečetla spousty
knih,naučila se spoustě jejich slov,básní a písní....Ale už je to hodně dávno.
Šoha tut ma ladža
hoj sal kalo Rom
sem oda nič
hoj sal kalo Rom
Pre kali phuv o žužodživ barol
vaš o parno maro
Nestyd se za to
že jsi černý Rom
to přece nevadí,
že jsi černý Rom
Vždyť černá země
rodí bílý chléb
mimiane :-) (Jessie, 02. 05. 2009 22:00)
sjednoceni metru neni dobry napad (ratka, 02. 05. 2009 10:16)
Víš, (pevasa, 01. 05. 2009 22:19)
Pevasa (Bandy, 01. 05. 2009 20:54)
Přeji všem, (pevasa, 01. 05. 2009 08:42)
pokračování: (pevasa, 01. 05. 2009 08:36)
Bandy, (pevasa, 30. 04. 2009 21:10)
Radoslav Banga
Pokud se v Česku nic nestane, sáhnou Romové k násilí, míní zpěvák Gipsy.cz" To řekl pro francouzský noviny.
Nediv se, ale tady už jsou na ně nasraný i normální obyčejný lidi. K Vám to ještě asi nedošlo...
Píšeš, že máme stejná práva. To je největší pravda a tak chci jenom aby byl na všechny stejný metr.Nic jiného. Pravičáky (nezastávám se jich) odzbrojí, a kolem stojí Rómové v plné zbroji. Proč neodzbrojí všechny? Protože se bojí aby nebyli označeni za rasisty... A to je oč mi jde. Rovnoprávnost všem.
Pevasa (Bandy, 30. 04. 2009 14:50)
Nekonečný výčet otázek. A teď ty těžší. Jaký je rozdíl mezi indiánem a cikánem ? Mezi vietnamcem a čečencem. Iráčanema rusem ? Mezi Tebou a mnou ? Tisíce rozdílů by se našlo. Podstatné pro mne je, že jsme lidé. Máme tedy stejná práva. Jen s malou poznámkou, že moje práva končí tam, kde zažínají Tvoje. Problémy začínají tam, kde místo mozků zastoupí žlázy.
A je to jedno jestli v etniku nebo jednotlivci. Každé etnikum se skládá z jednotlivců. Těch si vážím. Etnické označení je jen označení, nic víc. Jako blondýna, bruneta, štíhlá či moletka.Jako černá a bílá. Takže má kriteria hodnocení jednotlivce jsou prioritní. Etnikum až pak
Petře,Petře (Bandy, 30. 04. 2009 14:21)
Jessie (Bandy, 30. 04. 2009 14:03)
Jessii (mimiane, 30. 04. 2009 01:46)
Šoha tut ma ladža
hoj sal kalo Rom
sem oda nič
hoj sal kalo Rom
Pre kali phuv o žužodživ barol
vaš o parno maro
Kdysi se mi tahle básnička moc líbila,každý Rom ti ji přeloží trošičku jinak,
ale smysl zůstává stejný...
Petre (ratka, 24. 04. 2009 18:05)
Proč? (pevasa, 24. 04. 2009 15:20)
Jessie, (pevasa, 24. 04. 2009 15:18)
Ty kočující cikány mám už v příspěvcich dávno předchozích a dokonce navrhuji takovou restituci, aby MNV zaplatil cikánům jejich spálené vozy , aby mohli opět kočovat. V tom jsem s Tebou zajedno.
Co s civilizací nevím. Napiš jak by sis ten život představovala Ty. Moc by mě to zajímalo. Dík
zdravim :o) (ratka, 24. 04. 2009 15:17)
Pry se pozna vztah k "skupine" nejlepe, kdyz se k vam nekdo z nich nastehuje. Treba jako zet nebo snacha :o)) Ja mela jako potencilani snachu Cinanku a byla jsem z ni nadsena. Byla bych pysnou a hrdou babickou :o))bohuzel se rozesli :o/
(pevasa, 23. 04. 2009 14:39) (Jessie, 24. 04. 2009 12:51)
Ježtě zbývá odvodit od mého zaujetí pro Indiány a svobodně kočující Cikány, že mám ráda komunisty :-).
Satynko, (pevasa, 24. 04. 2009 11:17)
Ratce a Pevasovi (Saty, 24. 04. 2009 10:16)
Petre (ratka, 23. 04. 2009 19:32)
Ratko, (pevasa, 23. 04. 2009 16:07)
mam tam spoustu chyb :o) (ratka, 23. 04. 2009 15:32)
a misto ceko ma byt decko. ale ceko je taky. Vsechna decka maji ceske obcanstvi. ti nejstarsi kluci si ted vyrizovali obcanky.
jsem kosmopolitni (ratka, 23. 04. 2009 15:30)
Takze ty moje cizinecke zazitky se tykaji Rakouska, pricemz celove musim rict ze RAkousaci k nam byli celkem velkorysi. Zejmena lide vzdelanejsi, ucitele, lide pracujici v socialnich sferach.
Nejhorsi je ten stredni malomestacky prumer. Ktery se boji ze mu cizinec neco sni nebo sebere.
Cely pobyt v cizine, nejen v RAkousku ale i v Nemecku byl pro me vybornou skolou zivota. nakouknuti pod poklicku "slusneho" cloveka, ktery se bleskurychle zmeni v xenofoba kdyz se citi ohrozen.
Muzeme se klidne bavit o jinych skupinach. Muzeme se bavit o skupinach delniku z Ukrajiny, o Vietnamcich, o lidech dusevne postizenych, o narodnostnich mensinach zijicich v Cesku. To jsou vsechno lide, kteri se nejak vymykaji a narusuji stereotyp "slusneho" obcana.
Ze sveho pohledu a zkusenosti, ktere jsem ziskala z pobytu v cine musim konstatovat ze hodne cechu je k jinakosti nesnasenlivych. Co je jinaci nez jejich hodnoty neuznavaji (cest vyjimkam).
Ratko, (pevasa, 23. 04. 2009 14:56)
Nadhoď tedy skupinu a pokecáme.
Jessinko, (pevasa, 23. 04. 2009 14:39)
Saty i Petre (ratka, 23. 04. 2009 14:02)
Jde jen o ty cesty, jak se k tomu dobrat. Ja samozrejme neumim vstoupit do hlavy nejakeho socialneho pripadu, abych si dokazala udelat predstavu co by ho preimelo k tomu aby se zvedl a sel makat. Udelal si kvalifikaci, doplnil vzdelani, naucil se poradne remeslo a pak denne pres 8 hodin nebo i vic kmital. A pak se jeste staral o svuj domek, zahradu, mel konicky... Co by se muselo stat aby v ty hlave se mu to tak nejak pretocilo a on misto povalovani pracoval a bavil se zivotem.
Mozna vic represe, vic policie. Mozna min davek. Mozna. to ja prave nevim!
Urcite ne nacionalfasisticke strany. Ktere vyvolavaji nasili a nadeje na "rychle reseni" a la Hitler.
MOje deti jsem vzdycky chranila. Jsem takova lvice co se pred ne postavila a bojovala o jejich budoucnost. Byly diskriminovane, stejne jako ja. Protoze byli cizinci, neumeli rec a pokazde byli odstrkovani stranou. Ja jsem si byla vedoma ze jsem to svym detem udelala sama a tak jsem je chranila jak jsem mohla. Vim presne jake jsou to pocity, kdyz je clovek jiny... On a oni.
Nebavme se jen o socialnich pripadech. BAvme se o vydelovani lidi jako takovych kteri jsou jini. A oznacovani jako skupina. Vyskocit z oznacene skupiny je neskutecne tezke. Velice tezke. Muze to byt i sance. Ale to opet zalezi na mentalite a vnitrnich moznostech dotycneho. Kolik mu vlastne ten panbu nadelil a kolik mu rodice umoznili. Pokud tohle nema tak je v pr....
:-) (Jessie, 23. 04. 2009 13:54)
Jessie, (pevasa, 23. 04. 2009 13:33)
Bandy, (Jessie, 23. 04. 2009 13:26)
:-) (Jessie, 23. 04. 2009 13:22)
Bandy, (pevasa, 23. 04. 2009 12:32)
Terapie destrukcí mi nepomáhá. I když se totiž hádám, necítím k odpůrci žádnou nenávist ani zlobu a krev nesnáším ani svou. (Ne že bych omdlíval , ale štítil jsem se třeba dotknout vlastní operační rány). Jinak dřevo štípu rád, protože většinou krásně voní a to mi přináší velice příjemné pocity.
Jo, a do drdolu už ženskejm nezajíždím.....
Jinak souhlas.
Bandy radí (Bandy, 23. 04. 2009 12:04)
Jedním způsobem jak se vyrovnat s nahromaděným stresem, emocionálním zmatkem, rozbouřenými pocity, je Programově proti nim bojovat. Vytyčit si uklidnění jako cíl a odměnit se za jeho dosažení. Ať už individuální terapií nebo skupinovou. Tato metoda je v řadě případů účinná, ale bývá zdlouhavá a vyžaduje pevnou vůli. Ukazuje se, že daleko účinnější metodou jak se zbavit uvedených potíží je fyzické násilí.Tady nastupuje terapie pomocí destrukce. Podle propagátorů této terapie je vhodné vzít basebalovou pálku nebo velké kladivo, začít do něčeho mlátit vší silou (ne do manželského partnera, ne do dětí) a rozbít to na kusy. Vůbec to nemusí být v okamžiku, kdy máte vztek. Funguje to i v naprosto klidném stavu jako prevence. Umím vysvětlit, proč tomu tak je , ale je to na delší řeč.
K tomuto příspěvku jsem použil článek z časopisu 100+1 proto, že to mám ověřené vlastní zkušeností. Nebývám vzteklý, když chystám dřevo na zimu. Při štípání hovořím s poleny a dávám jim jména. Nejčastěji Paroubek. Když mě něco rozzlobí, jdu chystat dřevo na zimu. Zkuste. Jde i rozbít basebolkou počítač nebo kladivem aUTO. ale pro tento případ je lepší mít nachystaný již nefunkční terč útoku. Soused by se asi zlobil. Ale dovedu si představit, že na vyhaženém pozemku by se scházeli skupiny lidí a pod dohledem psychiatra na připravených vracích by si vybíjeli nahromaděný stres. Co ???
Bandy se diví (Bandy, 23. 04. 2009 11:41)
Ratce (Saty, 23. 04. 2009 10:34)
"z uplne primitivniho humanistickeho hlediska nedokazu nechat nekoho chcipat hlady kdyz mam prostredky abych mu dala najist. I kdyz vim ze krade, flaka se a jeho decka me jeste okradou nebo mi nakonec nabanci." Teď to obrátím...ne tobě, ale ublíží tvým dětem a okradou je, pak nastaví ještě ruku a ty jim dáš, co chtějí a máš dobrý pocit humanisty? Jestli ano, tak je to absolutní ztráta pudu sebezáchovy a lhostejnost ke svým dětem, pokud je i sebe nezačneš bránit. Teď mi řekni upřímně, dostala jsi se opravdu někdy dopodobného konfliktu, nebo jen takhle posuzuješ z pohledu člověka, který žije daleko od nich v klidu a jen o tom přemýšlí? Uvědom si jedno, nikdo z nich u nás nechcípá hlady. Dostávají ze sociálního přídělu dost velké částky, že je propijí a prohrají na automatech? Měli bychom jim sociální dávky zvýšit, aby toho mohli propít ještě víc? Jestli je na tom u nás někdo bídně, tak je to spousta našich lidí, kteří přišli o zaměstnání a kteří nedostali kolik měsíců zaplaceno za práci. Na ty náš právní systém nepamatuje a nikoho nezajímá, jak vyžijí. Pevasa má pravdu když mluví o zničených bytech a domech, o tom že oni dostanou opět nové bydlení a přitom mladý lidi nemají kam jít, protože ceny bytů jsou pro ně nedostupný. Abych jen pořád o nich nemluvila špatně, nejsou všichi takoví. Jsou i romové, kteří se chovají slušně, opravdu, pár jich je.
Pokračování (pevasa, 23. 04. 2009 09:25)
Ratka:"Proc jsou tito lide uprostred mest nechapu, nekdo je tam musel nastehovat. A opet se vratim k tomu co jsem rikala na zacatku. Oni si berou to co jim davaji." To je právě ta chyba. Když Čunek stěhoval Cikány za město do parádních buněk, všichni ho označili za rasistu. Já myslím, že i těm obyvatelům je tam lépe. Alespoň někteří si to chválili. Ostatní brblají, že to mají dále pro "obstarávání obživy" po nocích. Z bezpečnostního hlediska se lépe hlídá cesta mezi ubytováním a městem, než město celé.... Proč by se ve městech starali o svůj byt? Vždyť když ho vybydlí, dostanou nový. Kolik bílých, když zničí státní byt, dostanou jiný?
Neber to jako závist, jsme přece všichni občané téhož státu, se stejnými právy a povinnostmi. Rasisté jsme proto, že už tato myšlenka je považována za rasistickou. Nadáváme na ultrapravici, někteří i ultralevici a extrémisty všech druhů. Kdo jste si však mohl někdy přečíst v tisku či vyslechnout v telce jejich názory? Já tedy ne. Děláme si úsudky podle toho, co nám řeknou masmédia, ale tendenčnost jejich sdělení je známá.... Je to stejné jako když lidé odsuzovali Chartu, 2000 slov a podobné věci a při tom to nikdo nečet.
Už jsem se k tomu nechtěl (pevasa, 23. 04. 2009 09:25)
Ratka říká:"V této zemi mají rasismus a xenofobie poměrně silné a pevné kořeny, které jen tak samy od sebe neztrouchniví. Odlišnost je prostě nežádoucí." Na rozdíl od ní tu tolik těchto špatných vlastností nevidím. Co řekne bílý o cikánovi je rasismus, co řekne cikán o bílém je normální. Proč nesnáší 80-90% lidí cikány a ostatní nepřizpůsobivé, a ostatní "menšiny" jim nevadí? Je to tím, že je ta většina nespokojena se zákonnou diskriminací menšinou. Bílý něco provede a seberou mu co má, snědý něco provede a neděje se nic, protože on údajně nic nemá, ani na pokuty.Když jejich vymáhání svěříme exekutorům jsme rasisti, u bílého je to přece nutné a normální plnit závazky... To, že jezdí snědý Mercedesem , krerý vlastní dávno zemřelá babička nikoho nezajímá. Jednoduché řešení tohoto "rasismu": Stejný přístup ke všem.
Ratka: "Ze jednoduse verim, ze kazdy si ve svem zivote muze najit zivotni styl ktery mu vyhovuje a odpovida jeho naturelu." Tomu také věřím a souhlasím. Však ho hledá i ta ultrapravice a ultralevice. Nefandím nikomu. Na rozdíl od všech jsem odsoudil obojí, ale nedomyslel jsem, že i oni mají své právo, jak Ratka říká (tady už to skřípe, co?). Takže proč se tedy pozastavujeme nad jejich pochody.
Ratka:"z uplne primitivniho humanistickeho hlediska nedokazu nechat nekoho chcipat hlady kdyz mam prostredky abych mu dala najist" Nechat chcípat nechce jistě nikdo nikoho. Tak malé snad podpory a příspěvky na různé věci nejsou. Když si svůj důchod projím či prohraju druhý den, těžko mi někdo něco dá. Proč nemám stejné nároky? To není závist , jen úvaha.
ja proste (radka, 22. 04. 2009 22:21)
Tak proste to je. Nevidim jine reseni.